15 czerwca 2022 r. uczniowie klasy 6a i 7a naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do  Ujazdu i Sandomierza.

Na początku czekały na nas ruiny XVII wiecznego Zamku Krzyżtopór w Ujeździe, który przez kilka lat cieszył się mianem najpiękniejszego zamku w Europie.

Potem udaliśmy się do rezerwatu  przyrody Góry Pieprzowe, które zwane są  również sandomierskimi Pieprzówkami, czy też Górami Różanymi, uważane za najstarsze góry w Polsce. Skrywają się około 2,5 kilometra na wschód od centrum Sandomierza, na stromych wzgórzach, opadających wprost do doliny Wisły, na krańcach Gór Świętokrzyskich. Stanowią one uroczy rezerwat geologiczno-przyrodniczy z pięknym widokiem na Wisłę oraz sandomierskie Stare Miasto.

Następnie wyruszyliśmy do Sandomierza. To jedno z najstarszych, najpiękniejszych i najważniejszych historycznie miast Polski. Na miejscu  wraz  z panią przewodnik wędrowaliśmy po Starym Mieście, pełnym zawiłych uliczek i urokliwych kamienic. Zwiedziliśmy: Bramę Opatowską, Zbrojownię. Poznaliśmy historię sandomierskiego zamku, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym oraz obok Domu Długosza – obecnie Muzeum Diecezjalnego i Katedry.

Wzięliśmy udział w pokazie rycerskim i przemierzyliśmy przepiękną trasę Wąwozem Św. Jacka. Zwiedzanie zakończyliśmy obiadem i  kupnem pamiątek. Później wyruszyliśmy w rejs statkiem po Wiśle.

A w końcu pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotna do Zamościa.

Uważamy, że wycieczka była udana i z pewnością wszyscy powtórzyliby ten wyjazd.