Wiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Uczniowie klas szóstych zmieścili treść książki w pudełku.
Uczniowie klas 6 b i 6 d przygotowali pudełka związane z książką „W pustyni i w puszczy”. Już na etapie czytania zastanawiali się, jakie rekwizyty będą im się kojarzyły z treścią utworu oraz pomogą go zapamiętać. Szóstoklasiści nie zawiedli, a co więcej, wykazali się dużą pomysłowością w doborze rekwizytów. Od elementów naturalnych (żywe rośliny) po klocki lego. Oczywiście niektóre się powtarzały, pozwoliło to jednak na utrwalenie treści lektury. Oprócz zamieszczenia rekwizytów w pudełku, uczniowie pisali  list zachęcający do czytania książki. Dodatkowo zadanie zaktywizowało również tych, którzy w klasie znani są z „nieczytania”. Musieli przygotować się w taki sposób, by orientować się w lekturze i przekonać, że ją znają. Prace zostały umieszczone na wystawie w bibliotece szkolnej.
Tekst i zdjęcia: Marta Pakos
(eb)

 

 

Skip to content