Witamy w Bawarii!

Willkommen in Bayern!

bawaria 2019 1 20190527 1548229537W dniach 21-25 maja uczniowie z naszej szkoły podstawowej i gimnazjum uczestniczyli w wycieczce turystyczno – krajoznawczej do Niemiec i Austrii.  Celem wycieczki było lepsze poznanie kultury i zabytków krajów niemieckojęzycznych oraz podszlifowanie w praktyce znajomości języka niemieckiego i angielskiego. Wraz z nami podróżowali również uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Zamościu. Pierwszeego dnia dotarliśmy do Pilzna w Czechach, gdzie po zakwaterowaniu w hotelu wyruszyliśmy na spacer po starym mieście.

Kolejnego dnia wyruszyliśmy w dalszą podróż do Niemiec. Tego dnia mieliśmy w planach zwiedzanie dwóch miast. W Norymbergii zobaczyliśmy zamek, rynek główny z kościołem Frauenkirche i Piękną Fontanną, kościół św. Wawrzyńca z rzeźbami Wita Stwosza. Na rynku spróbowaliśmy słynnych pierników norymberskich. W Monachium, stolicy Bawarii, zobaczyliśmy m.in. rynek główny, Nowy Ratusz  i Katedrę Najświętszej Marii Panny.

bawaria 2019 1 20190527 1123656158

Trzeci dzień wycieczki to zupełnie inna sceneria. Bardzo wcześnie rano udaliśmy się na południe Bawarii, aby zobaczyć bajkowe zamki króla Bawarii Ludwika II. Alpy przywitały nas przepiękną pogodą, jadąc autobusem podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy ośnieżonych szczytów. Po przyjeździe do Schwangau udaliśmy się na zwiedzanie pałacu Hohenschwangau a następnie zamku Neuschwanstein, który jest wizytówką Bawarii.

bawaria 2019 3 20190527 1674948715

W dalszej części dnia pojechaliśmy do Garmisch-Partenkirchen, gdzie znajdują się skocznie narciarskie, na których rozgrywany jest Turniej Czterech Skoczni.

bawaria 2019 3 20190527 1599691457

Również wieczorem czekała na nas niespodzianka – widok z balkonów naszego hotelu zapierał dech w piersiach. Mogliśmy podziwiać w promieniach zachodzącego słońca Zugspitze (2962 m), najwyższą górę Niemiec.

bawaria 2019 5 20190527 2041506272

Czwartego dnia wycieczki pojechaliśmy nad jezioro Chiemsee, zwane Bawarskim Morzem. Popłynęliśmy statkiem na wyspę Herreninsel, gdzie zwiedziliśmy kolejny pałac Ludwika II wzorowany na Wersalu oraz podziwialiśmy piękne fontanny w ogrodach pałacowych.

bawaria 2019 10 20190527 1507111168

Po rejsie wyruszyliśmy w dalszą drogę do Austrii do Salzburga, miasta narodzin Mozarta. Pani przewodnik poprowadziła nas uroczymi uliczkami Salzburga, pokazując najciekawsze miejsca Starego Miasta. Szybką kolejką wjechaliśmy na twierdzę Hohensalzburg, skąd roztacza się przepiękna panorama miasta. Niektórzy mieli możliwość spróbowania słynnych pralinek – kulek Mozarta, z których słynie Salzburg.

bawaria 2019 4 20190527 1796558224

Zwiedzanie Bawarii i Salzburga w Austrii dostarczyło nam mnóstwo pozytywnych wrażeń, które zabraliśmy ze sobą do domu. Mieliśmy także możliwość ćwiczenia naszych umiejętności komunikacyjnych w językach obcych oraz powtórzenia słownictwa. Każdego dnia uczniowie uczestniczyli w konkursach leksykalnych, w któych nagrodami były słodycze i różne gadżety. W drodze powrotnej nasi opiekunowie zorganizowali konkurs wiedzy na temat Bawarii, na którym mogliśmy pochwalić się swoją wiedzą zdobytą podczas wycieczki.

Opiekę nad uczniami sprawowały pani Agnieszka Jedlińska, pani Barbara Gaca i pani Małgorzata Hrycyk.